Hvilke eBay

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Hvilke eBay

Post by vivavegas »

Litt forvirrende med de forskjellige ebay. Hvilke bruker dere?
Jeg er registrert i USA. Så mine auksjoner kommer i USD. Mulig det ikke betyr så mye, men ønsker de i €. Da må jeg bruke f.eks. Irland og logge meg på via deres side. Forsåvidt ikke så veldig mye ekstra bryderi, men der har de en kategori-inndeling som er annerledes enn andre igjen.

Tyskland er også en mulighet, men kan ikke tysk. Nå klarer man seg alltids rundt omkring basert på erfaring, men foretrekker allikevel en engelsk side.

Her er det snakk om fotballkort, så kan jo hende det er forskjeller ifht. hva man selger.

Men spørsmålet er altså hvilke ebay side dere bruker?
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Hvilke eBay

Post by Arve »

Jeg bruker mange alt etter hva jeg er ute etter, f.eks. .it, .de, .fr, .ca, .com, .co.uk, .ie, .au, .ch. Du logger jo inn på alle med samme brukernavn og passord og PayPal brukes overalt så det er hvilke varer du er ute etter som bestemmer hvor du går.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
bingo
Posts: 177
Joined: 28 Oct 2008 15:46

Re: Hvilke eBay

Post by bingo »

Jeg har også brukt de fleste ebay'ene, det spørs helt hva jeg er på jakt etter.
SamleStian
Posts: 116
Joined: 03 Jun 2015 21:15

Re: Hvilke eBay

Post by SamleStian »

Jeg handler ikke så mye på eBay, men er innom .com ofte, der vises prisene som oftest i NOK selv om de er priset i dollar.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Hvilke eBay

Post by Arve »

Hvilken valuta du vil ha prisene i bestemmer du selv i oppsettet ditt.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
SamleStian
Posts: 116
Joined: 03 Jun 2015 21:15

Re: Hvilke eBay

Post by SamleStian »

Arve wrote:Hvilken valuta du vil ha prisene i bestemmer du selv i oppsettet ditt.
Det er godt mulig, men man trenger ikke være medlem eller innlogget for å at eBay automatisk gjenkjenner hvor du befinner deg og viser deg en omtrentlig pris i din lokale valuta. Men det hjelper jo lite dersom ønsket er å få betalt i Euro.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hvilke eBay

Post by Olav K »

Det er mulig jeg har misforstått, men jeg har oppfattet det slik at selvom e-bay viser pris i NOK så betaler du med valgt (profil) valuta - eller den du konkret velger. Nå har jeg aldri undersøkt om belastningen til konto avviker fra PayPals estimat. Ellers, hvis det er i London eller Strømstad og den vennlige damen bak disken spør om jeg vil betale i NOK eller lokal valuta, velger jeg alltid det siste - bankens vekslingsgebyrer/kurs er alltid snillere enn butikkens. Men PayPal er jo ikke butikken, så kanskje deres kurs er reell, slik at valg av lokal valuta fremfor NOK (eller euro hvis man har en eurokonto) ikke betyr noe?
Post Reply

Return to “Auksjoner”