Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Post by Samler »

Er dette et forum for samlere flest ? eller er det er sted for reklame
til auksjonsforretninger og bare de som er medlem i en eller annen
myntklubb ? jeg bare spør.
Jeg har merket meg at det foregår en del krangling mellom de som
skal ha rett og de som ikke følger flokken.

Har også merket meg at noen er seriøse mht. svar/opplysninger til de
som ikke er inne i den rette flokk. Samtidig overrasker det meg at admin
sitt gode tiltak mht. oppgitt sted her for salg av mynter ikke er blitt bedre
mottatt. Noen er opptatt av qxl sitt dødsleie - eller rettere sagt mulig
dødsleie. Burde vi ikke slå ring rundt nettsteder som er på rett vei mht.
forsøpling av kategorier evt. gi tilbakemeldinger i fleng om så ikke skjer evt.
slå ring rundt admin sitt gode tiltak mht. salg her :?:

Noen myntklubber består av gamle " grinebitere" og fornyelsen går tregt
på dette område. Skap liv i myntklubber lokalt og ikke opptre som forståsegpåere
til de uinnvidde evt. de som ikke er medlem der.
vn2hare
Posts: 316
Joined: 05 Jun 2015 21:57
Location: Harestua

Re: Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Post by vn2hare »

Jeg håper da virkelig at dette er for samlere flest. Jeg opplever i alle fall ikke at det er noen entydig reklamekanal for auksjonsforretningene.

Før jeg ble bruker her så benyttet jeg noe tid til å lese igjennom gamle tråder og opplevde vel at kranglig er noe som går i bølgedaler. Noen brukere har nok sine "kjepphester" som de rir intenst i perider, men så roer det seg ned. Gå for eksempel et par-tre år tilbake og se på noen av de heftige diskusjonene som Jørgen Sømod intierte eller deltok i. Selv om temperaturen til tider var veldig høy så roet det seg fort ned igjen.

Ang. myntklubber så kan du jo lese tråden "Myntklubber . blindspor eller ubrukt ressurs?" viewtopic.php?f=6&t=9652 og en del av kommentarene/erfaringene der. Igjen så tror jeg det er stor forskjell mellom de ulike.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Post by Samler »

Var ikke min mening å være ufin mot noen spesiell - men utfra opplevelser. Ellers er dette
et fint nettsted med flere kompetente folk. Spesielt innen mitt område ( mynter ) d.v.s.
norske mynter.
SamleStian
Posts: 116
Joined: 03 Jun 2015 21:15

Re: Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Post by SamleStian »

Jeg opplever ikke at dette er noen reklamekanal for noe som helst. Jeg er ny myntsamler og ble med i forumet i vår etter at jeg begynte å samle på mynter. Jeg sjekker ofte auksjonen til forumet for å se om det dukker opp noe, finner ikke lenken til det her nå, er den nedlagt? Jeg vet det har foregått mye debatt rundt QXL og andre alternativer, i mine øyne har den aktuelle diskusjonstråden vært plaget av upassende ordlag fra flere av debattantene og blitt lite informativ. Er glad den tråden har roet seg.

Ellers syns jeg forumet er hyggelig og jeg lærer stadig nye ting, jeg har ikke noen dyp lommebok og mine myntkjøp er i stramme budsjetter. Jeg har ikke opplevd noe snobberi eller elitisme, selv om jeg ser at det er andre som har langt dypere lommer som deler bilder av myntene sine. Det syns jeg er bare hyggelig.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Post by Espen »

SamleStian wrote: Jeg sjekker ofte auksjonen til forumet for å se om det dukker opp noe, finner ikke lenken til det her nå, er den nedlagt?
Jeg har fjernet meldingen om at markedet er opprettet fordi at de fleste har vel fått det med seg. Skal få satt opp en link som viser objekter som er lagt ut på siden snart. Har ikke vært så mye aktivitet enda, noen har lagt ut noen få objekter, men det har blitt noen registrerte brukere.

Fortsatt oppe på http://marked.samlerforum.no/
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Post by Samler »

vn2hare wrote:Jeg håper da virkelig at dette er for samlere flest. Jeg opplever i alle fall ikke at det er noen entydig reklamekanal for auksjonsforretningene.



Ang. myntklubber så kan du jo lese tråden "Myntklubber . blindspor eller ubrukt ressurs?" viewtopic.php?f=6&t=9652 og en del av kommentarene/erfaringene der. Igjen så tror jeg det er stor forskjell mellom de ulike.
Jeg stilte bare et spm. rundt dette og intet annet -men selvfølgelig på ethvert nettsted ha reklame for å kunne
drive dette. Enig i at dette er et godt tilbud for samlere flest. Beklager at jeg ikke hadde fått med meg tråden/linken
til en annen diskusjon.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Mynteksperter/ myntklubber o.a.

Post by Samler »

Espen wrote:
SamleStian wrote: Jeg sjekker ofte auksjonen til forumet for å se om det dukker opp noe, finner ikke lenken til det her nå, er den nedlagt?
Jeg har fjernet meldingen om at markedet er opprettet fordi at de fleste har vel fått det med seg. Skal få satt opp en link som viser objekter som er lagt ut på siden snart. Har ikke vært så mye aktivitet enda, noen har lagt ut noen få objekter, men det har blitt noen registrerte brukere.

Fortsatt oppe på http://marked.samlerforum.no/
Flott Espen.
Post Reply

Return to “Auksjoner”