Bra budgivning på QXL nå.

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

tho wrote:Til Samler: Finn på noe annet å skrive om enn usannheter og annet oppspinn.
Hva er oppspinn og usannheter her :?:

Du har vært ufin mot en seriøs samler/selger på QXL. Du ser det vel :?:

Mulig at den jeg kontaktet mht. kjøp av bilder skulle være morsom. Likte
bildene godt -men synes du kan spare deg for stadige ufinheter.


Jeg ser jo at QXL har lite budaktivitet jf. samlet antall objekter -men jeg konstanerte
at jeg fikk mange bud på Cd'er jeg la ut.Faktisk budgivning på alle og noen hadde
faktisk 15 bud og andre 11 bud. Dette ble ikke skrevet for å promotere meg selv/auksjoner, men
en faktisk sannhet. Min samling av mynter ( kostbare mynter ) og vanlige minnemynter + 2 øre 1968
må ikke bli besudlet med takst som evt. kinakopier.


Være konstruktiv og utvis positivitet - ikke så mye negativitet. Vil ellers si at nette nettsted har et
godt fagmiljø -ikke minst innen mynt/seddel.Et meget bra forum for de som har behov for hjelp
evt. gode råd. Skulle noen oppfatte trådstart som egen promotering så beklages dette.


Info var meningen. Alt er ikke bare negativt. Ser også at noen har mange bud på mynter som er
utlagt på QXL. Jeg er positiv av natur og ønsker alle det beste.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Arve »

Samler wrote:
vivavegas wrote:LOL
Glansbilder derimot!

Har faktisk solgt noen samlinger av glansbilder. OK priser.
Som nevnt tidligere er det jo like interessant og se hva som skjer med alle disse små samleområdene og de flytter seg over på andre sider.
Mange bekker små osv. og hvis mange nok andre samleområder flytter på seg, hjelper det ikke nødvendigvis hva myntsamlerne gjør.
Glansbilder og servietter er ikke min greie. Har derimot kjøpt kunst og han jeg
kjøpte disse av solgte noen bilder av epler. Fikk en seriøs takstmann til å se på disse- men
han var noe sjokkert over pris/kvalitet. Han hevdet at bildene var malt med oljedekkbeis.

Ble forbannet et lite øyeblikk - men gav det hele til Fretex ( forøvrig en god tanke det. ) :idea:
Samler wrote:
tho wrote:
Samler wrote:Vil presisere for tho og evt. andre at jeg IKKE har noen befatning
med kinakopier. Du bør være svært forsiktig med din omgang med
ord tho. :evil:
Det er vel nettopp derfor du kan få en takstmann på Karmøy til å se på myntene.
Du brukte jo takstmann til maleriene dine. :lol:
Jeg brukte ingen takstmann -men en erfaren kunstner og hans ord ble
brukt. Hvorfor brukte du oljedekkbeis ( mulig Trebitt oljedekkbeis ? )


Ingen takstrapport/pris ble skrevet.
I det første innlegget ditt som jeg siterer her er vedkommende takstmann, i det andre innlegget er han ikke takstmann men kunstner. Det er kanskje ikke så rart at vi lurer på hva du egentlig mener.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Samler fantaserer eller farer med løgn. Han har aldri kjøpt noe maleri av meg som er
malt med oljedekkbeis. Denne takstmann/kunstner er vilt oppspinn.

Jeg forstår faktisk heller ikke hvor Samler vil hen med dette, bortsett fra han prøver å
sverte meg. Er det fantasier, kan jeg forstå det, men løgn har jeg lite sans for.

Tillater meg å sette et punktum her.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Arve wrote:
I det første innlegget ditt som jeg siterer her er vedkommende takstmann, i det andre innlegget er han ikke takstmann men kunstner. Det er kanskje ikke så rart at vi lurer på hva du egentlig mener.


Uffda .... Takstmann eller en erfaren kunstner går vel for det samme. Har du ellers noen synspunkter rundt skriveriene til
tho på denne tråd :?: eller er du en sånn som bare ser det du vil se. Sikkert det siste.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

tho wrote:Samler fantaserer eller farer med løgn. Han har aldri kjøpt noe maleri av meg som er
malt med oljedekkbeis. Denne takstmann/kunstner er vilt oppspinn.

Jeg forstår faktisk heller ikke hvor Samler vil hen med dette, bortsett fra han prøver å
sverte meg. Er det fantasier, kan jeg forstå det, men løgn har jeg lite sans for.

Tillater meg å sette et punktum her.

Tho. Du er en skravelbøtte av dimisjoner og sverter folk så best du kan. Dessuten er du også
en kverrulant som undergraver en netthandel som prøver å komme på " bena. "


Tillater meg henvise til ett tidligere forum på QXL hvor du stadig var et stort uromoment og " slengte med leppa i hytt å pine. "


En delvis inaktiv bruker var du også ( stort sett ) stadig syting å klaging til QXL på alt som du kunne ramme andre på. Sikkert pga. egen skuffelse på salgssiden. En plage for de som jobbet på kundeservice.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by vemod »

Moderators kommentar:

"Så-Så"....
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by hertervig »

Jeg vil nok anbefale å sjekke opp innleggene til tho litt nærmere. At han er svært misfornøyd med Qxl har vel de fleste fått med seg, og også at han er svært villig til å dele denne innstillingen med oss andre.

I tillegg til dette er han så vidt jeg har fått med meg den av forumdeltagerne som kanskje er villigst til å dele med seg av sin viten om kunst og antikviteter. Det kan gjerne være at han er såvidt kunnskapsrik, men vil vel helst tro at han legger en del arbeid i å finne alt av opplysninger som kommer oss andre til gode. Jeg oppfatter ham helt klart som et av forumets viktigere medlemmer på tross av det noen vil kalle en Qxl-fobi.

Når det gjelder salg av CD så er pr. i dag bud på 0,5 % av de utlagte objektene. Et objekt har 24 bud, men det nå bare 2 mann som byr over hverandre, så... velvel. GiBud har til sammenligning bud på 1 % av objektene, men her er antallet objekter såpass lavt at feilmarginer må påberegnes. LP-er har forholdsvis 10 ganger så mange bud som CD-er, enda LP er og blir et nisjemarked. Nå tror jeg i og for seg ikke det var noe videre enkelt å selge CD på Qxl før kollapsen heller, så det kan gjerne være at markedet er i ferd med å hente seg inn igjen.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Olav K »

Nå er det vel slik at tho gjerne ser sine dystre spådommer om qxl gå i oppfyllesle, mens samler m.fl. håper at de skal komme tilbake til sitt gamle jeg. Tiden vil vise hvem som får rett, men daglige oppdateringer kan de som er interessert gjøre ved å klikke seg inn på qxl, om det fra i går til i dag er solgt/budt på 10 CD'er gir ikke endelig fasit. Vi får vente og se. Ikke tror jeg at tho skremmer entusiastene bort fra qxl, like lite som jeg jeg tror samler og hans tre entusiastikse venner lokker 100'vis av selgere/kjøpere på banen. Tiden vil vise. Om samler har kjøpt et maleri av tho er irrelevant for qxls fremtid.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Olav K wrote:Nå er det vel slik at tho gjerne ser sine dystre spådommer om qxl gå i oppfyllesle, mens samler m.fl. håper at de skal komme tilbake til sitt gamle jeg. Tiden vil vise hvem som får rett, men daglige oppdateringer kan de som er interessert gjøre ved å klikke seg inn på qxl, om det fra i går til i dag er solgt/budt på 10 CD'er gir ikke endelig fasit. Vi får vente og se. Ikke tror jeg at tho skremmer entusiastene bort fra qxl, like lite som jeg jeg tror samler og hans tre entusiastikse venner lokker 100'vis av selgere/kjøpere på banen. Tiden vil vise. Om samler har kjøpt et maleri av tho er irrelevant for qxls fremtid.
Jeg vil bare si det at jeg hverken har QXL-fobi eller er fiende med QXL.
Jeg har benyttet QXl siden 1999 og vært aktiv bruker hele tiden, men
avstod fra dette når QXL lanserte den nye plattformen. Det at de
gjennopprettet gammel plattform var positivt.
Jeg tror fortsatt at vi ville vært tjent med en annen aktør for
nettauksjonen, fordi QXL ikke har det rette fokus på samlerområdet.
Det er ingen listepris, og det er fritt fram for hvem som helst og
spamme ned kategoriene alt mylig dilldall. Det at kjøper skal
betale hammerslagsgebyr er uhørt. Navnene på kategoriene
og inndelingen er svært dårlig, og det hele virker useriøst.
Formålet med oppkjøpet var dessuten å trekke til seg kunder
til Lauritz, ikke noen ord om å gjøre QXL bedre.
Tilslutt vi jeg opplyse om jeg de senere årene har benyttet
Tradera og eBay framfor QXL til å kjøpe ting, samt Finn til
å selge ting. Det fungerer, mens på QXL er det ikke så effektivt.
Man kan gjøre kupp på QXL, vel bevares, men det går også med
mye tid til å følge med på slikt (om det er noe der som er verdt
å by på). Ellers registrer jeg at Fretex ikke er på Gibud lenger,
men er tilbake på QXL. Det skjønner jeg godt.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Enig.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Vi får bare håpe at det ikke blir en ny oppdatering som vil skape det
samme virvar som sist. Ser at mange er kommet tilbake til QXL men budaktiviteten må ta seg opp. Hammerslagsgebyr pr. kjøp er
nok innført pga. økonomiske motiv og de trenger inntekter. For min del var jeg fornøyd med de auksjoner jeg la ut og mange bud.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by vivavegas »

hertervig wrote:Jeg vil nok anbefale å sjekke opp innleggene til tho litt nærmere. At han er svært misfornøyd med Qxl har vel de fleste fått med seg, og også at han er svært villig til å dele denne innstillingen med oss andre.

I tillegg til dette er han så vidt jeg har fått med meg den av forumdeltagerne som kanskje er villigst til å dele med seg av sin viten om kunst og antikviteter. Det kan gjerne være at han er såvidt kunnskapsrik, men vil vel helst tro at han legger en del arbeid i å finne alt av opplysninger som kommer oss andre til gode. Jeg oppfatter ham helt klart som et av forumets viktigere medlemmer på tross av det noen vil kalle en Qxl-fobi.

Når det gjelder salg av CD så er pr. i dag bud på 0,5 % av de utlagte objektene. Et objekt har 24 bud, men det nå bare 2 mann som byr over hverandre, så... velvel. GiBud har til sammenligning bud på 1 % av objektene, men her er antallet objekter såpass lavt at feilmarginer må påberegnes. LP-er har forholdsvis 10 ganger så mange bud som CD-er, enda LP er og blir et nisjemarked. Nå tror jeg i og for seg ikke det var noe videre enkelt å selge CD på Qxl før kollapsen heller, så det kan gjerne være at markedet er i ferd med å hente seg inn igjen.
Svar til en annen. Det er selvsagt ett dynamisk bilde her og CD, plate etc. er jo bare ett eksempel. Uansett så illustrerer jo antall bud/antall auksjoner at "ingen" samler på CD lengre. Det finnes vel knapt platebutikker igjen i hele Norge (utenom noen i Østlandsområdet). Var på loppis i helga og var faktisk ganske rift om CDene og mange som var interessert i disse, men trur de fleste av disse var personer som solgte de videre så mulig det er ett ok marked for de riktige tingene.

Uansett så er det utallige eksempler på at det ser ganske stusselig ut.
Samlerkort/fotballkort er ett eksempel. For noen år siden (5-10 år) var det nærmest klondyke. Man kunne kjøpe kort i England og selge de med 5x fortjeneste på QXL og var mange auksjoner og stor budgivning. Nå virker markedet TOTALT døde. Ingen auksjoner og like få budgivere. Om det er selgerne og/eller kjøperne som har forsvunnet er jeg dog litt mer usikker på.

Militærmarkedet fikk seg jo også en knekk etter de nye reglene. Det trur jeg også på en måte var veldig negativt for QXL.

Mener jeg har observert god aktivitet i f.eks. brukte/nye klær og tilhørende områder (smykker og slikt). Ser ut som det er veldig dødt der også.

Jeg savner fremdeles noen klare beskjeder fra QXL og så lenge de ikke kommeer så begynner jeg også og bli litt skeptisk!
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Det er ofte sånn her i livet at man får prøve seg fram.

Kort og godt se hva man får ut av det :mrgreen:

Det er livets lov. La være å tenke på dommedag.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

hertervig wrote:Jeg vil nok anbefale å sjekke opp innleggene til tho litt nærmere. At han er svært misfornøyd med Qxl har vel de fleste fått med seg, og også at han er svært villig til å dele denne innstillingen med oss andre.

I tillegg til dette er han så vidt jeg har fått med meg den av forumdeltagerne som kanskje er villigst til å dele med seg av sin viten om kunst og antikviteter. Det kan gjerne være at han er såvidt kunnskapsrik, men vil vel helst tro at han legger en del arbeid i å finne alt av opplysninger som kommer oss andre til gode. Jeg oppfatter ham helt klart som et av forumets viktigere medlemmer på tross av det noen vil kalle en Qxl-fobi.

Når det gjelder salg av CD så er pr. i dag bud på 0,5 % av de utlagte objektene. Et objekt har 24 bud, men det nå bare 2 mann som byr over hverandre, så... velvel. GiBud har til sammenligning bud på 1 % av objektene, men her er antallet objekter såpass lavt at feilmarginer må påberegnes. LP-er har forholdsvis 10 ganger så mange bud som CD-er, enda LP er og blir et nisjemarked. Nå tror jeg i og for seg ikke det var noe videre enkelt å selge CD på Qxl før kollapsen heller, så det kan gjerne være at markedet er i ferd med å hente seg inn igjen.
Jeg har solgt en god del Cd'er og LP på QXL før kollapsen og fikk alltid mye bud - faktisk til tider bud som jeg synes var for høyt. I to tilfeller
gav jeg av den grunn kjøper gratis frakt + en liten gave oppi forsendelsen. Siden det var noe QXL-fobi blandt en viktig og kunnskapsrik forumdeltaker så tillot jeg meg å påpeke at jeg nå hadde flere CD auksjoner ute og alle fikk bud -faktisk fikk jeg 15 bud på den ene og 11 bud på den andre. Dette var ikke ment som noen promotering fra min side -men noe jeg ville dele med andre.Hadde ingen baktanker med dette - men som en faktaopplysning. Har også solgt noe antikviteter før kollapsen og fått mange bud. Man kan vel kalle både Cd'er og LP'er for ett nisjeprodukt pr. idag. Mulig jeg har vært svært heldig og hatt de rette objekter evt. flaks.

Ser jo at det ligger mye ute nå -men lite - eller ingen bud.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Har du fått solgt noe etter kollapsen Samler?

Jeg har kjøpt en gjenstand ... et maleri :mrgreen:
Locked

Return to “Auksjoner”