Bra budgivning på QXL nå.

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

vivavegas wrote:Igjen, så er det fullt mulig du har gode poenger.
Men husk at mange av disse jo har QXL mer lik som en butikk, så det er jo reellt sett ikke auksjoner. Enten at de har høye og delvis urealistiske priser og delvis at de har "Kjøp nå".

Nå er det jo tross alt noen som holder på med det og jeg antar at de ikke taper penger!

Men som jeg har nevnt tidligere skulle man ha mulighet til og selektere bort de man ikke ønsker og se på. Da kunne man enkelt selektert bort disse med tusenvis av auksjoner som blir gjenopplastet i det uendelige.

og/eller som på gibud at disse kommer nederst og så komme de nye auksjonene først.
Jeg har tidligere gitt beskjed om at selgers alias skal vises på listene (slik som på Tradera),
men det har Qxl ikke gjort noe med. QXL har heller vært mest opptatt av butikk og
forsøpling. Det kan ikke bli noe bra auksjon, desverre må jeg si det.
Så butikkene får kjøre sitt løp uten meg. Ikke rart kundene svikter.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Olav K »

Nå ser vi at vivavegas og samler tror og håper at qxl skal gjennoppstå fra de døde, mens tho like standhaftig mener at qxl ligger på dødsleiet. Vi andre tenker at tiden får vise, daglige oppdateringer om livstegn fra sykesengen har begrenset interesse enn for andre enn de tre trådteltagerne. Bevares vel, dere må gjerne fortsette, vi trenger ikke lese innleggene. Men mitt inntrykk er at potensielle qxl-deltagere velger å sitte på gjerdet og vente, og ikke lar seg påvirke av hva vivavegas/samler på den en side håper, og hva tho på den annen side tror. Markedet bestemmer, ikke tilskueres synsing.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Olav K wrote:Nå ser vi at vivavegas og samler tror og håper at qxl skal gjennoppstå fra de døde, mens tho like standhaftig mener at qxl ligger på dødsleiet. Vi andre tenker at tiden får vise, daglige oppdateringer om livstegn fra sykesengen har begrenset interesse enn for andre enn de tre trådteltagerne. Bevares vel, dere må gjerne fortsette, vi trenger ikke lese innleggene. Men mitt inntrykk er at potensielle qxl-deltagere velger å sitte på gjerdet og vente, og ikke lar seg påvirke av hva vivavegas/samler på den en side håper, og hva tho på den annen side tror. Markedet bestemmer, ikke tilskueres synsing.
De fleste bruker finn.no.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Olav K wrote:Nå ser vi at vivavegas og samler tror og håper at qxl skal gjennoppstå fra de døde, mens tho like standhaftig mener at qxl ligger på dødsleiet. Vi andre tenker at tiden får vise, daglige oppdateringer om livstegn fra sykesengen har begrenset interesse enn for andre enn de tre trådteltagerne. Bevares vel, dere må gjerne fortsette, vi trenger ikke lese innleggene. Men mitt inntrykk er at potensielle qxl-deltagere velger å sitte på gjerdet og vente, og ikke lar seg påvirke av hva vivavegas/samler på den en side håper, og hva tho på den annen side tror. Markedet bestemmer, ikke tilskueres synsing.
Nå er jo QXL forsatt i live - men som alle har fått med seg så mener tho at qxl ligger på dødsleiet.Riktig som du skriver at markedet bestemmer og intet annet. Altarnativet er foreløpig dødt.Jeg hverken ønsker eller tror - men har bare startet en tråd med opplysende virksomhet rundt egen
opplevelse av budgivning på qxl. Har sjelden eller aldri manglet bud tidligere - eller nå. Ser bort fra tiden med den mislykkede oppdatering.tho bedriver folkeopplysning rundt mye annet rart enn bare qxl ( også noe om qxl )

Tho er lite aktiv på qxl ( både nå og tidligere ) og har ikke den rette opplevelse. Helt siden qxl var i sin spede begynnelse hadde tho
alltid noe negativt å si -kanskje han ikke har sett det :?:


De som ikke vil lese/ oppdateres på hva andre opplever står selvfølgelig fritt til å se bort fra selvopplevd opplysning.Mitt budskap var bare godt ment og en opplysning for de som forsatt sitter å glor og venter. Generelt sett har jeg en positiv holdning -men noen har/lider av sitt svartsyn.


Ønsker ellers alle forumister en riktig flott dag og avslutter mitt bidrag i denne tråd. Vil til slutt opplyse at dagens middag blir
fårikål... nam.....nam..
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Det samler skriver stemmer ikke.

Jeg har vært en aktiv bruker av QXL og både kjøpt og solgt mye.
Det dreier seg om rundt 1.000 handler.
Selvfølgelig har jeg ikke titalls tusen karakterer sslike som
har solgt frimerker for 1 kr pr. stykk.
Jeg har heller vært en slik karaktersanker som medlemmet Samler,
som har utvekslet karakterer med kompisen sin.

Jeg har aldri skrevet at QXL ligger på dødsleiet, men jeg har liten tro på
at QXL kommer til å bli en suksess slik det drives nå.
Grunnen til at det fortsatt er liv der er at det ikke finnes andre
reele konkurrenter på denne type nettauksjon i Norge.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Så så......
Uholdbart og direkte flåseri påny. Ikke plag seriøse aktører
som er svært aktive - selv om du har vært medlem siden 1999 -men
tilført nettstedet svært lite kronasjer. Det at jeg har samlet 10 -talls tusen karakterer
faller på sin egen urimelighet. Dette er med respekt å melde tullball. Dessuten bør du lese deg opp i
tråden mht. hvem som snakket om dødsleiet. Jeg refererte utfra en annens oppfatning.

Ha en flott dag og vær positiv. :mrgreen:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Samler wrote:Så så......
Uholdbart og direkte flåseri påny. Ikke plag seriøse aktører
som er svært aktive - selv om du har vært medlem siden 1999 så trenger ikke det bety at du har
tilført omtalt nettsted mye kronasjer. Det har du heller ikke gjort. Det at jeg har samlet 10 -talls tusen karakterer
faller på sin egen urimelighet. Dette er med respekt å melde tullball. Dessuten bør du lese deg opp i
tråden mht. hvem som snakket om dødsleiet. Jeg refererte utfra en annens oppfatning.

Ha en flott dag og vær positiv. :mrgreen:
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by karstkri »

Jeg lastet opp to auksjoner i går ca. kl.17 med bilder.Bildene kom ikke og jeg sendte en mail til QXL ca. kl. 19 .Et kvarter etter fikk jeg en hyggelig mail fra QXL om at det hadde hatt en del problemer med det i går han sa han hadde slett bildene og ba meg last de på nytt.Og beklaget bryderiet .Jeg lastet på nytt og alt er nå OK.Jeg synes det var veldig bra kunde service på en lørdags kveld ,tommel opp for QXL :)
karstkri
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

karstkri wrote:Jeg lastet opp to auksjoner i går ca. kl.17 med bilder.Bildene kom ikke og jeg sendte en mail til QXL ca. kl. 19 .Et kvarter etter fikk jeg en hyggelig mail fra QXL om at det hadde hatt en del problemer med det i går han sa han hadde slett bildene og ba meg last de på nytt.Og beklaget bryderiet .Jeg lastet på nytt og alt er nå OK.Jeg synes det var veldig bra kunde service på en lørdags kveld ,tommel opp for QXL :)
QXL i Norge har alltid hatt god kundeservice, men det var ikke lett å overtale dem at mamge av kategoriene har helt dustete navn,
eks. Egersund Porselen, og at de liker å bruke ordet "effekter" om svært mye. Det siste har nok sammeheng med at mye av
det som har preget samlerkategoriene har vært mye dilldall fra Kina (klistrelapper, nøkkeringer etc. kort og godt effekter om
man skal legge godviljen til).

Jeg ser at QXL nå er opp på samme nivå som før fiaskoen med ny plattform. Der vil QXL være fortsatt om de ikke tenker nytt.
Hverken værre eller bedre.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

karstkri wrote:Jeg lastet opp to auksjoner i går ca. kl.17 med bilder.Bildene kom ikke og jeg sendte en mail til QXL ca. kl. 19 .Et kvarter etter fikk jeg en hyggelig mail fra QXL om at det hadde hatt en del problemer med det i går han sa han hadde slett bildene og ba meg last de på nytt.Og beklaget bryderiet .Jeg lastet på nytt og alt er nå OK.Jeg synes det var veldig bra kunde service på en lørdags kveld ,tommel opp for QXL :)
Har opplevet det samme nå. Servicen er upåklagelig. Tommel opp for QXL :)
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Samler wrote:
karstkri wrote:Jeg lastet opp to auksjoner i går ca. kl.17 med bilder.Bildene kom ikke og jeg sendte en mail til QXL ca. kl. 19 .Et kvarter etter fikk jeg en hyggelig mail fra QXL om at det hadde hatt en del problemer med det i går han sa han hadde slett bildene og ba meg last de på nytt.Og beklaget bryderiet .Jeg lastet på nytt og alt er nå OK.Jeg synes det var veldig bra kunde service på en lørdags kveld ,tommel opp for QXL :)
Har opplevet det samme nå. Servicen er upåklagelig. Tommel opp for QXL :)
Jeg ser du har solgt CD'er og det til samme medlem som du har solgt til før.

http://www.qxl.no/accdb/ViewUser.asp?IDU=5825104

Når du hele tiden selger til en fast kjøper, så kan du jo ikke påstå at det er bra
budgivning. Det faller på sin egen urimelighet. Skjønner du det?
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Olav K »

Ja, ja - så får jeg demonstrert det jeg lenge har trodd, at x-tusen positive karakterer er vrøvl, og bare mulig med bytte mellom venner. Kanskje trodde qxl at hammerslagsgebyret var en rimelig avgift på bytte av gode karakterer, eller trodde de det skulle sile bort de useriøse med 10.000 "auksjoner"? Ikke vet jeg. Mitt inntrykk er at qxl har blitt ødelagt av sine egne brukere, langt mer enn av Lauritz som ikke kan ha forstått hva de kjøpte.
Men takk til tho som viser driten som den er.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Poenget mitt var igrunnen bare at Samlers opplevlse at det er "bra budgivning på QXL nå"
skyldes at han har en svært trofast kjøper som byr på disse CD-platene hans.

Når det gjelder disse selgerene med titalls tusen auksjoner, så er ikke de nødvendigvis useriøse,
men de baserer sin viksomhet på gjennopplasninger og er vel fornøyd med at 1-2 prosent av
gjenstandene blir solgt pr. gjennopplastning. 2 prosent av 10.000 gjenstander betyr jo at
200 gjenstander skal pakkes og sendes, som burde være en hånterbar mengde for en person
(hvis det stort sett er slikt som CD/DVD, klistrelapper, nips og nøkkelringer.).

Det er jo gratis listing, så det er ingen som kan hindre en selger og fylle opp kategoriene
på denne måten. For mye fyllmasse på listene gjør at ting drukner i mengden, og det
gjør det mindre interressant å lete på QXL. Sånn sett kan man si brukerne ødelegger
QXL. Derfor mener jeg QXL bør endre litt på prisingen, feks. la 100 listinger være
gratis og 2 kr for hver listing utover det. OBS! ingen særavtaler. Eventuelt gjøre som
Tradera ; ha gratis listing, men belaste selger et usolgtgebyr. Da er det kanskje rom
for å fjerne hammerslagsgebyrer QXL belaster kjøper for. Hvilket trolig vil gjøre det mere
attraktivt å by på gjentander. Det er jo det som er problemet; det er for få budgivere
på QXL.

Prøver for min del å avslutte tråden her. :mrgreen:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Olav K wrote:Ja, ja - så får jeg demonstrert det jeg lenge har trodd, at x-tusen positive karakterer er vrøvl, og bare mulig med bytte mellom venner. Kanskje trodde qxl at hammerslagsgebyret var en rimelig avgift på bytte av gode karakterer, eller trodde de det skulle sile bort de useriøse med 10.000 "auksjoner"? Ikke vet jeg. Mitt inntrykk er at qxl har blitt ødelagt av sine egne brukere, langt mer enn av Lauritz som ikke kan ha forstått hva de kjøpte.
Men takk til tho som viser driten som den er.
Synd at man her skal bli " tråkket" på med påstander som rettferdiggjør tho sine påstander. Dette er å gå langt
over streken synes nå jeg. At tho har monopol på sannheten gjør ikke saken bedre. Jeg har ALDRI solgt frimerker
til venner for kapre ekstra karakterer. At jeg har en trofast kjøper av objekter stemmer - men kanskje han kjøper
disse fordi han liker de evt. har behov for de. Det å trekke konklusjoner på ett så syltynt grunnlag som dette forteller
mer om den som skriver dette enn faktum. I mitt tilfellle så skulle jeg hatt mange flere karakterer enn det jeg har om jeg
var en karaktersanker. Har solgt/kjøpt ca.60.000 objekter og har ca. vel 18000 karakterer. Utfra dette må jeg være en svært
dårlig karaktersanker om tho har rett i det han skriver


Jeg ber admin om å slette mitt medlemskap på dette nettforum idet jeg synes noen går over streken og sverter seriøse
brukere. Behold den kunnskapsrike forumist. Med ønske om god bedring. :roll:
Last edited by Samler on 06 Oct 2015 19:21, edited 1 time in total.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Bare så det er sagt :
For min del har jeg solgt mye og kostbare objekter også billige. Jeg har kjøpt/solgt mye i lot a feks. 999 stk. og fått EN
karakter -ikke 999 stk karkterer.

Har svært sjelden noen gjenopplastninger. Dessuten har jeg ikke EN trofast kjøper -men flere trofaste.
Last edited by Samler on 06 Oct 2015 19:24, edited 2 times in total.
Locked

Return to “Auksjoner”