Pecunem

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Pecunem

Post by Olav K »

Fortsettelse: Etter art jeg skrev det brevet jeg nevner ovenfor (4.oktober) har jeg fått smertefrie forsendelser fra G&N gjennom Fedex. Nå har de lært, tenkte jeg. Feil!
Idag, brev datert 11.novemer, sendt fra Malta (!) 13 november. Inkassovarsel. Om ikke kr. 1162 er betalt innen 10 - ti dager, blir "tiltak satt i verk". Her har vi en organisasjon med god intern kommunikasjon. Underholdningsverdi har det jo.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Pecunem

Post by Arve »

Begynner jeg å høre suset fra vindmøllene her Olav. :wink:
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Pecunem

Post by Olav K »

Jeg er faktisk blitt tildelt en Don Quijote pris i sin tid, fra Norsk skattebetalerforening. Kampen mot skattemakten kan ofte fortone seg som en vindmøllekamp. Prisen kom endog før jeg i 2003 fikk plenum i Høyesterett med på at skattytere hadde menneskerettigheter, samme plenum hadde i 2000 kommet til motsatt resultat. Nå har endelig noen advokater sett konsekvensene av den siste dommen: Er det riktig å innkreve tilleggskatt (= straff iht HR 2003) før ligningen er endelig? Jeg ønsker dem lykke til i kampen, selv har jeg levert inn bevilling og lever lykkelig med mine mynter. Men når det gjelder Fedex og deres monomane slurv med momsereglene er jeg fortsatt kampdyktig, og jeg gir meg ikke - vindmøllen skal falle!
Post Reply

Return to “Auksjoner”