2kr 1914 Haakon VII

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
JL81
Posts: 34
Joined: 21 Apr 2017 23:02

2kr 1914 Haakon VII

Post by JL81 »

Hei

Fant denne mynten da jeg ryddet i sakene etter min bestefar. Tenkte kanskje jeg kunne få hjelp her til å vurdere kvalitet da jeg er helt fersk myntsamler. Tatt noen bilder med mobilen, litt dårlig lys og på kvelden, så ser ikke at den faktisk har igjen bra med glans på den siden hvor Haakon er avbildet.

Holder den for eksempel 1+? eller trekker hakket i fjeset og det svake fingermerket for mye ned?

Image

Image
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: 2kr 1914 Haakon VII

Post by karstkri »

Hei, bildene er helt greie de. Jeg ville satt at kvaliteten ligger mellom 1 og 1+.Hakket har ingen innvirkning på kvaliteten , men er en anmerkning. Fingermerke trekker ikke ned på denne mener jeg. Flott mynt , i sølv og et godt minne etter din bestefar.
karstkri
JL81
Posts: 34
Joined: 21 Apr 2017 23:02

Re: 2kr 1914 Haakon VII

Post by JL81 »

karstkri wrote: 25 Apr 2017 21:49 Hei, bildene er helt greie de. Jeg ville satt at kvaliteten ligger mellom 1 og 1+.Hakket har ingen innvirkning på kvaliteten , men er en anmerkning. Fingermerke trekker ikke ned på denne mener jeg. Flott mynt , i sølv og et godt minne etter din bestefar.
Takk for hjelpen :) Ja, den er et hyggelig minne. Skal kjøpe en myntramme til den til helgen og sette den inn i albumet hvor jeg har litt diverse mynt.
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”