Justering av skyvedør

Generell diskusjon
Post Reply
User avatar
Indy
Posts: 136
Joined: 07 Feb 2010 23:31

Justering av skyvedør

Post by Indy »

Er det noen på forumet som har erfaring med justering av skyvedører? Jeg holder på å legge nytt golv på kjøkkenet men har problemer med at skyvedøren er for lav slik at jeg ikke kan legge det nye golvet under. Døren er av den hengende typen der det er en skinne i toppen av karmen. Døren har to fester med hjul som henger på skinnen. Det kan se ut som det er mulig å justere høyden på døren, men da må jeg komme til skruehodet som er inne i det hvite plasten som holder hjulbolten fast i døra. Det er ikke mulig å løse opp plastkassetten fordi det er for liten plass til å komme til skruene den er festet med, men det ser ut som det kan være mulig å skyve bolten ut av plasten ved hjelp av makt. Er det noen som vet om det er mulig å presse den ut uten å ødelegge festet, eller må jeg demontere hele dørkarmen?
skyve1.jpg
skyve1.jpg (30.31 KiB) Viewed 7647 times
skyve2.jpg
skyve2.jpg (37.39 KiB) Viewed 7647 times
User avatar
Indy
Posts: 136
Joined: 07 Feb 2010 23:31

Re: Justering av skyvedør

Post by Indy »

Fant ut av det :)
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Justering av skyvedør

Post by kråketoppen »

Det var bra at du fikk det til. Ganske fortvilende noen ganger når ting og tang ikke vil bli med på samarbeidet. Tålmodighet og litt bruk av "maskinen",så ordner det seg oftest. Grattis med nytt gulv. :D
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Justering av skyvedør

Post by Arve »

Indy wrote:Fant ut av det :)
Og løsningen var? Fint om du kunne beskrive løsningen til glede og nytte for andre som kan komme over samme problem. :)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Indy
Posts: 136
Joined: 07 Feb 2010 23:31

Re: Justering av skyvedør

Post by Indy »

Arve wrote:
Indy wrote:Fant ut av det :)
Og løsningen var? Fint om du kunne beskrive løsningen til glede og nytte for andre som kan komme over samme problem. :)
Den hvite hylsa rundt bolten måtte skyves opp. Da ble bolten smal nok til å gå gjennom sporet på den hvite kassetten og døra kunne skyves ut. Var litt plundrete med bare to hender, men med litt lirking og banning gikk det til slutt.
Lmlarsen
Posts: 1
Joined: 05 Jun 2015 11:46

Re: Justering av skyvedør

Post by Lmlarsen »

Så enkelt når man først fikk greie på hvordan :D godt det finnes sånne sider :D
rutenis
Posts: 1
Joined: 23 May 2016 12:03

Re: Justering av skyvedør

Post by rutenis »

Jeg er interessert i glass skyvedør utvendig og innvendig. Vil du noen råd ? Hva dører fortjener oppmerksomhet ? Vi ønsker høy kvalitet på varene .
Post Reply

Return to “Skytebanen”