Vurdering av gamle bilder 9

Generell diskusjon
Post Reply
Morten K
Posts: 10
Joined: 07 May 2016 17:19

Vurdering av gamle bilder 9

Post by Morten K »

Hadde vist 3 bilder til.

Tusen takk for all tilbakemelding. Jeg trodde Harr var "kremen" i denne samlingen men der tok jeg feil.


Morten K
Attachments
Bilde 24.png
Bilde 24.png (536.05 KiB) Viewed 495 times
Bilde 23.png
Bilde 23.png (358.57 KiB) Viewed 495 times
Bilde 22.png
Bilde 22.png (491.29 KiB) Viewed 495 times
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Vurdering av gamle bilder 9

Post by Olav K »

Det er ikke faste priser på kunst slik det er for melk og øl. Googler du kunstnernavn som Harr og Espolin Johnson får du opp gallerier som f.eks. D 40 som har trykk på lager. her selges Harr for 6-8.000, Johnsen for 16. Men det er galleriets utsalgspris, og de vil helt sikkert ikke betale deg det samme. Det at de sitter på 19 Harr trykk tyder ikke på at de for solgt nye Harr bilder over natten. Espolin Johnsen kan være mer lettsolgt, ett bilde på lager kan antyde en viss omsetningshastighet. Kan dere få mer ved å selge privat, på Finn, qxl e.l.? Mulig, men kjøpere vil nok betale mer hos en kunsthandler som garanterer ekthet og at bildet ikke er tjuvegods. Så må dere måle muligheten for å få noen kroner mer på privatsalg over nettet mot ulempen ved å måte bale med mulige kjøpere som vil se først, prute osv.
Storstein ville jeg uansett ha tatt til en kunsthandler, han hadde en beskjeden produksjon av trykk og de kan ha sin meninghet som neppe leter på Finn eller qxl. Fritzvold er vel gått litt av moten, men skulle jeg vise Storstein til en kustthandler ville jeg ha tatt med ham også i samme slengen. Han var en stund "fattigmanns Nicolay Astrup" og hvem vet om det henger i?
De tre bildene du viser her har neppe kommersiell verdi. skjønt Valberg-bildet har en snill koloritt som kan gjøre det salgbart på Finn.
Post Reply

Return to “Skytebanen”