Utendoers myntmarked i Buenos Aires

Generell diskusjon
Post Reply
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Utendoers myntmarked i Buenos Aires

Post by Trond i California »

Jeg var nylig paa en fantastisk fjelltur i Patagonia soer i Chile. Paa vei tilbake til USA hadde vi en stopp I Buenos Aires. Etter aa ha besoekt et par mynthandlere fikk jeg nyss om at det var et utendoers myntmarked loerdag i en lokal park. Her var det en 20-30 mynt- og frimerkehandlere som hadde lagt ut sakene sine til salgs - visstnok har de disse "myntmessene" ganske ofte.

Jeg kjoepte endel norske mynter og sedler uten at det var noen spesielt spennende objekter.

Det var et artig konsept, men det er vel lite sannsynlig at vi ser Oslo's mynthandlere samlet I Slottsparken paa en loerdag I overskuelig fremtid? :D
Attachments
Myntmarked Buenos Aires.JPG
Myntmarked Buenos Aires.JPG (189 KiB) Viewed 777 times
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Utendoers myntmarked i Buenos Aires

Post by Arve »

Takk for informasjon, slikt er godt å vite hvis en er på de kanter. Det skal jo ellers være en interessant by å besøke, men kanskje litt langt for en weekendtur. Jeg regner med at du er mannen med sekk? En voksen mann med ryggsekk i utlandet pleier å være et sikkert tegn på at det er en nordmann. :)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Utendoers myntmarked i Buenos Aires

Post by Trond i California »

Du har helt rett I din teori om nordmenn og ryggsekk. Jeg husker det var et komedie program for mange aar siden som vant Montreux prisen med John Cleese der alle nordmenn var lett gjennkjennelige fordi de hadde alle ryggsekk paa. :D

Myntkjoep I Buenos Aires var artig. Det egentlige formaalet med turen var imidlertid fjelltur I Torres del Paine National Park I Chile. Dette er et fantastisk sted som har fjell, bre, vann og daler som er minst like vakre som Lofoten, Sognefjord, Hardangervidda og Jotunheimen kombinert. Vi klokket inn 100 kilometer paa 5 dager som ga ganske bra dagsturer.
Attachments
IMG_0255 - Copy.JPG
IMG_0255 - Copy.JPG (286.27 KiB) Viewed 676 times
IMG_0201 - Copy.JPG
IMG_0201 - Copy.JPG (390.56 KiB) Viewed 676 times
IMG_0150 1000.JPG
IMG_0150 1000.JPG (321.32 KiB) Viewed 676 times
Post Reply

Return to “Skytebanen”