Ny Medalje

Forum for medaljesamlere.
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Ny Medalje

Post by Medicoin »

Både Skap og monter hørtes ut som en god måte å vise frem slike små kunstverk.

Hvordan holder limet på de største hb's? Er stifting nødvendig kanskje?
Livsverden
Posts: 7
Joined: 05 Oct 2012 09:54

Re: Ny Medalje

Post by Livsverden »

veldig flotte medaljer! men du skulle ikke oppbeva de ikke i albumet, man må se dem! 8)
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Ny Medalje

Post by kråketoppen »

Medicoin wrote:Både Skap og monter hørtes ut som en god måte å vise frem slike små kunstverk.

Hvordan holder limet på de største hb's? Er stifting nødvendig kanskje?
Bruk helst ikke stifter i Hartberger, nei flotte medaljer fortjener ett medaljeskap så de syntes.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Ny Medalje

Post by Lagrinn »

Mye pent her Leif, stå på, selv mener jeg HB og album er en grei måte og oppbevare medaljer, i allefall om mann har noe begrenset plass, nå har jeg gått til innkjøp av myntskap, så skal bli spennende og få det i hus.

Jeg solgte jo nesten alt jeg hadde liggende bare for å finne ut att det bare var å starte på nytt, men denne gangen med litt mere målrettet fokus slik att det ikke blir alt mulig rart i samlingen :)
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Ny Medalje

Post by leif009 »

Lagrinn wrote:Mye pent her Leif, stå på, selv mener jeg HB og album er en grei måte og oppbevare medaljer, i allefall om mann har noe begrenset plass, nå har jeg gått til innkjøp av myntskap, så skal bli spennende og få det i hus.

Jeg solgte jo nesten alt jeg hadde liggende bare for å finne ut att det bare var å starte på nytt, men denne gangen med litt mere målrettet fokus slik att det ikke blir alt mulig rart i samlingen :)
Takk for det Lagrinn..Liker HB og album,skriver litt info om medaljene på skillearka og...hvor får du tak i myntskapa,er det noen nettside en kan gå inn å sjå på de?Er og begynt å bli mer målrettet når det gjelder å samle medaljer,nå går det bare i Thronsen og 17 mai medaljer...før ble det kjøp i hytt og pine så jeg kommer til å selge mye av det jeg har som er fra 1900 og oppover...Ha en fin dag..
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Ny Medalje

Post by Lagrinn »

Trur du har Mail adressen min Leif, så om du skal selge noe så send meg gjerne en liste, så kan jeg se om det er noe jeg kunne tenke meg :)

Kjøpte mitt på auksjon hos Skanfil, så må få hentet det også må det vell litt pussing og ett strøk med maling til før jeg får sette det inn i huset :lol:

Legger ved en link, så kan du jo ta en titt på det, ikke noe fancy som det har blitt vist her tidligere, men ett skap med potensial.

http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1089289
Livsverden
Posts: 7
Joined: 05 Oct 2012 09:54

Re: Ny Medalje

Post by Livsverden »

Lagrinn wrote:Trur du har Mail adressen min Leif, så om du skal selge noe så send meg gjerne en liste, så kan jeg se om det er noe jeg kunne tenke meg :)

Kjøpte mitt på auksjon hos Skanfil, så må få hentet det også må det vell litt pussing og ett strøk med maling til før jeg får sette det inn i huset :lol:

Legger ved en link, så kan du jo ta en titt på det, ikke noe fancy som det har blitt vist her tidligere, men ett skap med potensial.

http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/108928
joda, dette skapet har potensial! :!: :!:
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Ny Medalje

Post by Medicoin »

Lagrinn wrote:Trur du har Mail adressen min Leif, så om du skal selge noe så send meg gjerne en liste, så kan jeg se om det er noe jeg kunne tenke meg :)

Kjøpte mitt på auksjon hos Skanfil, så må få hentet det også må det vell litt pussing og ett strøk med maling til før jeg får sette det inn i huset :lol:

Legger ved en link, så kan du jo ta en titt på det, ikke noe fancy som det har blitt vist her tidligere, men ett skap med potensial.

http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1089289
Stort skap det der gitt!.

Hvordan er det forresten med mynt/medaljer i treskap?
Mener å ha lest at enkelte sorter tre ikke er like heldige som andre mtp gasser som er uheldig for metallet
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Ny Medalje

Post by Trond i California »

For de som har penger igjen etter alle auksjonene i Norge denne hoesten kan jo dette skapet vaere en mulighet:
http://www.ebay.com/itm/FABULOUS-ANTIQU ... 4608b9ee49

Her burde selv de stoerste specie samlingene faa plass... :)
barselona
Posts: 111
Joined: 14 May 2011 23:00

Re: Ny Medalje

Post by barselona »

Hei

Kjempefine medaljer har ikke så mange som deg er ganske ny I.T samler fikk min 1o her om dagen og venter på posten med den 11.
Hvordan vurderer du hva medaljer til I.T sin verdi det er vel ikke noen katalog over de som sier verdien.
Eller kjøper man dem man liker som jeg gjør til en hvis grense.
Mvh kjell
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Ny Medalje

Post by leif009 »

Medalje No.271 og 272 i Throndsen samlingen...UTSTILLINGEN I TROMSØ 1894 i Forsølvet Bronse og Ludvig Holberg 250 års Jub. i Forgylet Bronse som er på vei
Lure litt på Holberg medaljen er det noen som har noe info om den..? Vet den er i Tinn og Sølv men det er første gang jeg har sett den i Forgylet Bronse..
Takker for all hjelpen jeg får...
Attachments
1.png
1.png (1.38 MiB) Viewed 1862 times
1628837.1.1392299891.jpg
1628837.1.1392299891.jpg (174.53 KiB) Viewed 1862 times
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ny Medalje

Post by Kjetil Kvist »

Holbergmedaljen er registert hos Trosdahl som restrike i "bronse". Det ser egentlig ut som om du har et eksemplar i tambak, som ofte i numismatisk litteratur omtale som bronse og gylt bronse litt tilfeldig. Den Kongelige Mynt gjorde mange restrikes av Throndsens medaljer nettopp i tambak på 1960/70-tallet.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Ny Medalje

Post by Trond i California »

Et par nye Throndsen medaljer er kommet til samlingen min. Pene saker....
Attachments
THRONDSEN NEDENAES AMT LOW RES.jpg
THRONDSEN NEDENAES AMT LOW RES.jpg (396.62 KiB) Viewed 1795 times
THRONDSEN AKERSHUS AMT LOW RES.jpg
THRONDSEN AKERSHUS AMT LOW RES.jpg (431.88 KiB) Viewed 1795 times
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Ny Medalje

Post by leif009 »

Fantastisk fine medaljer du har fått tak i Trond, Throndsen er min favoritt gravør. Er det mange som samler Norske medaljer borte hos deg og hvordan er prisene på medaljene, samme som her?
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Ny Medalje

Post by Trond i California »

leif009 wrote:Fantastisk fine medaljer du har fått tak i Trond, Throndsen er min favoritt gravør. Er det mange som samler Norske medaljer borte hos deg og hvordan er prisene på medaljene, samme som her?
Takk for tilbakemeldingen, leif. Jeg har ikke moett noen her I USA som samler spesielt paa norske medaljer. Det er ogsaa relativt sjelden jeg finner norske. Derimot er det ganske ofte jeg ser svenske og danske medaljer tilsalgs. Jeg har ikke god oversikt over prisnivaaet paa norske medaljer, men forundrer meg ofte hvor billig flotte medaljer generelt er I forhold til mynter.
Post Reply

Return to “Medaljer”