Kunstbøker/hefter

Forum for samlere av bøker, tegneserier, aviser, tidsskrifter og annen litteratur.
Post Reply
Stine H
Posts: 1
Joined: 20 Nov 2016 11:51

Kunstbøker/hefter

Post by Stine H »

Jeg har en samling kunsthefter fra kunst og kultur redaktør Harry Fett periode fra 1930 årene og oppover som jeg undrer om kan ha verdi?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Kunstbøker/hefter

Post by hertervig »

Det er helst de eldre arbeidene til Fett som har verdi, de som er skrevet for første verdenskrig. "Bænk og stol i Norge" fra 1907 er alltid etterspurt, men den ble visstnok trykket i et såpass lite opplag som 250. Boken "Ulefos" i serien "Norske minnesmerker" fra 1940 er vel den eneste jeg kommer på i farten av de senere som passerer 500,- i omsetningsverdi.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Kunstbøker/hefter

Post by tho »

hertervig wrote:Det er helst de eldre arbeidene til Fett som har verdi, de som er skrevet for første verdenskrig. "Bænk og stol i Norge" fra 1907 er alltid etterspurt, men den ble visstnok trykket i et såpass lite opplag som 250. Boken "Ulefos" i serien "Norske minnesmerker" fra 1940 er vel den eneste jeg kommer på i farten av de senere som passerer 500,- i omsetningsverdi.
Hei hertervig!

Jeg har en del kunstbøker som har vært i Harry Fetts eie, siden det er hans Exlibris på innerpermen.
Finnes det noen ekstra verdi i disse bøkene?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Kunstbøker/hefter

Post by hertervig »

I kroner og øre så er det vel kanskje ikke så mye, Harry Fett er nok ikke blant de hotteste. Litt lettere å selge bør de iallfall være om man ikke kan forvente det store verdipåslaget. Det kan vel kanskje hende også at det er noen der ute som er liebhaber på slikt. Neppe mange.
Post Reply

Return to “Litteratur”