Nintendo retro

Forum for samlere av alle typer spill
Post Reply
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Nintendo retro

Post by myntsamlern »

Noen som har NES spill eller SNES spill? Jeg er på jakt etter sånne spill, og vil gjerne kjøpe.
Ser også etter en SNES maskin med kontroller.
Image
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Re: Nintendo retro

Post by Stian »

Hva har du nå da? Og er det noen du spesielt er ute etter?

Skulle gjerne hatt flere spill jeg og, har bare et par mario spill..
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Nintendo retro

Post by myntsamlern »

Nå har jeg NES maskinen + mario, turtles ++....å så mangler jeg da SNES maskinen, men har alt fra N64 og frem til GC. Ikke wii, enda....litt for gammel til dette nå, men mulig jeg kjøper wii bare for å få den inn i samlingen 8)
Image
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Nintendo retro

Post by myntsamlern »

http://www.retronintendo.com/modules.ph ... w&g_id=575

Kunne tenkt meg alle turtles spillene til NES, og spesielt en SNES maskin! Så noen som har en på loftet som støver ned, så vil jeg gjerne kjøpe :)

Også spill etuier/esker vil jeg også kjøpe.
Image
User avatar
Captain Nintendo
Posts: 25
Joined: 12 Aug 2009 11:10
Location: Lillestrøm
Contact:

Re: Nintendo retro

Post by Captain Nintendo »

Gammel tråd, men jeg har noen SNES spill jeg selger på QXL nå, Super Metroid bla.
Putting ordnance and Harleys in a Sonic game is like giving Q*Bert a Ferrari and teaching him to Dragon Punch

Min retroblogg
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Nintendo retro

Post by AMO Berg »

Ah... spill! Jeg husker når jeg fikk min Commodore 64 når jeg var 13 år gammel. Sånn luksus som fargeskjerm hadde jeg ikke, så jeg fikk klare meg med en liten sort-hvit reise-tv med snø på skjermen. Jeg kunne gå opptil en mil pr dag for å kopiere spill av andre. Husker en gang jeg gikk seks kilometer i kraftig regnvær for å kopiere Willow Pattern av en, men når jeg kom frem var han ikke hjemme, så var det bare å ta fatt på hjemturen, bløt og jævlig.

Men jeg sier dere, prøv å fortell dette til dagens ungdom, og de kommer ikke til å tro det.
User avatar
Captain Nintendo
Posts: 25
Joined: 12 Aug 2009 11:10
Location: Lillestrøm
Contact:

Re: Nintendo retro

Post by Captain Nintendo »

Pontus wrote:Ah... spill! Jeg husker når jeg fikk min Commodore 64 når jeg var 13 år gammel. Sånn luksus som fargeskjerm hadde jeg ikke, så jeg fikk klare meg med en liten sort-hvit reise-tv med snø på skjermen. Jeg kunne gå opptil en mil pr dag for å kopiere spill av andre. Husker en gang jeg gikk seks kilometer i kraftig regnvær for å kopiere Willow Pattern av en, men når jeg kom frem var han ikke hjemme, så var det bare å ta fatt på hjemturen, bløt og jævlig.

Men jeg sier dere, prøv å fortell dette til dagens ungdom, og de kommer ikke til å tro det.
And then I suddenly felt old :-P Hahah :-D

Hadde A600 når jeg var liten, og det var vel 3 eller 4 spill i samlingen min som var originale. alt annet jeg hadde var kopier jeg fikk igjennom venner og kjente. Men fy så mange spill jeg hadde :-D
Putting ordnance and Harleys in a Sonic game is like giving Q*Bert a Ferrari and teaching him to Dragon Punch

Min retroblogg
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Nintendo retro

Post by MarkusLømo »

Pontus wrote:Ah... spill! Jeg husker når jeg fikk min Commodore 64 når jeg var 13 år gammel. Sånn luksus som fargeskjerm hadde jeg ikke, så jeg fikk klare meg med en liten sort-hvit reise-tv med snø på skjermen. Jeg kunne gå opptil en mil pr dag for å kopiere spill av andre. Husker en gang jeg gikk seks kilometer i kraftig regnvær for å kopiere Willow Pattern av en, men når jeg kom frem var han ikke hjemme, så var det bare å ta fatt på hjemturen, bløt og jævlig.

Men jeg sier dere, prøv å fortell dette til dagens ungdom, og de kommer ikke til å tro det.
Commodore 64! Det var dager, det. Hunchback, Pitstop II, Manic Miner, Winter Games, Summer Games, World Games....jeg irriterer meg innimellom fremdeles over at jeg aldri klarte 17de brett på Manic Miner.

Jeg dro meg opp av sengen en dag jeg var syk og gikk på skolen en dag fordi jeg skulle få låne et par spill å kopiere. Naturligvis hadde fyren glemt spillene. Det ble en lang dag.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Nintendo retro

Post by AMO Berg »

Jeg kjøpte orginalen til World Games, men det ble aldri min favoritt. Husker et spill som het Shadowfaks. Man var en rytter på hvit hest som red imot ryttere på sorte hester som man skulle skyte ned. Spillet hadde en svakhet, da man bare kunne plassere rytteren i topp eller bunn av skjermen og sette på autofire, så ble man aldri drept.

jeg hadde Amiga 500. Jeg var først og fremst interessert i adventure-spill. Tidenes beste spill i denne sjanger er Faerytale Adventure, som med sine 17500 skjermbilder var en sensasjon i 1987. Men jeg savner også de klassiske adventure-spillene med bare tekst. Da fikk man virkelig utviklet sin fantasi! I dag skal ungdommen ha underholdningen intravenøst, slik at de slipper å tenke selv. Harry Potter og Ringenes Herre er eksempler på slik intravenøs underholdning. Ferdig tygget, klar til å mates inn i et passivt sinn.
User avatar
Captain Nintendo
Posts: 25
Joined: 12 Aug 2009 11:10
Location: Lillestrøm
Contact:

Re: Nintendo retro

Post by Captain Nintendo »

Pontus wrote:Harry Potter og Ringenes Herre er eksempler på slik intravenøs underholdning. Ferdig tygget, klar til å mates inn i et passivt sinn.
Kan ikke si jeg er enig med deg i påstanden din der gitt, hvis man liker fantasy så er jo Ringenes Herre en fantastisk bok/filmserie. Harry Potter er jeg ikke helt i brukergruppen for, men syns filmene iallefall har vært ok, men de retter seg jo mot kidsa og ikke meg.
Putting ordnance and Harleys in a Sonic game is like giving Q*Bert a Ferrari and teaching him to Dragon Punch

Min retroblogg
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Nintendo retro

Post by AMO Berg »

Selvsagt er du ikke enig med meg unge mann. Jeg er en dinosaur. En representant for den siste generasjonen i menneskehetens historie som hadde en datafri barndom.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Nintendo retro

Post by Torashe »

En blir ALDRI for gammel til og spille,sånn er det bare!
User avatar
Captain Nintendo
Posts: 25
Joined: 12 Aug 2009 11:10
Location: Lillestrøm
Contact:

Re: Nintendo retro

Post by Captain Nintendo »

Torashe wrote:En blir ALDRI for gammel til og spille,sånn er det bare!
Hear! Hear!

Sikker på at jeg kommer til å spille selv på når jeg sitter på gamlehjem :-D
Putting ordnance and Harleys in a Sonic game is like giving Q*Bert a Ferrari and teaching him to Dragon Punch

Min retroblogg
Post Reply

Return to “Spill”