Metallsøkere

fisher
Posts: 6
Joined: 17 Feb 2012 17:18

Re: Metallsøkere

Post by fisher »

11.jpg
11.jpg (124.77 KiB) Viewed 4766 times
Har akkurat startet opp med metallsøker.Frosten begynner å slippe taket her nå.Så etter mine ca 3 første timer med F2 er dette resultatet.Alle disse myntene ble funnet i en gammel låvemur.
fisher
Posts: 6
Joined: 17 Feb 2012 17:18

Re: Metallsøkere

Post by fisher »

33.jpg
33.jpg (132.6 KiB) Viewed 4765 times
22.jpg
22.jpg (87.6 KiB) Viewed 4765 times
Funnet på en eng,er det noen som klarer å identifisere denne?
fisher
Posts: 6
Joined: 17 Feb 2012 17:18

Re: Metallsøkere

Post by fisher »

Jammen klarte jeg å finne svaret selv med litt googling.Det var en Belgisk 5 eller 10 centimes som har havnet i åkeren min på vestlandet :)
99.jpg
99.jpg (118.99 KiB) Viewed 4746 times
erixas
Posts: 2
Joined: 18 Mar 2012 04:33

Re: Metallsøkere

Post by erixas »

hello,

can somebody say were can man go and search for some coins with metal detector ? have a new fisher f5 and i'm totally new to coin searching.

thank you

forgot to mention that im from Bergen . actually from Sotra.
Snøhvit
Posts: 61
Joined: 31 Oct 2011 09:42

Re: Metallsøkere

Post by Snøhvit »

Har surfet rundt på nett i søken etter info om metallsøkertips, funn og steder og denne tråden er den lengste jeg har kommet over. Ser at det er ganske mange som har skrevet og postet funn o.l. her, hadde det ikke vært en idè å lage en ny kategori med metallsøker som hovedtema og undertemaer som funn, steder man har søkt, tips, anbefalinger og slikt? Ser at denne tråden har dødd litt ut, men det er tydeligvis i dette forumet det er flest metallsøkere etter min oppfatning. Har også hørt om nmf, men har ikke meldt meg inn, da det er litt prinsipielt å ikke betale for tjenester på nett.
Massiss
Posts: 61
Joined: 22 Feb 2012 21:45
Location: Ålesund

Re: Metallsøkere

Post by Massiss »

Skal kjøpe meg en Fisher F5 den 20. Mai:)
Ole Christian
Posts: 219
Joined: 31 May 2010 09:17

Re: Metallsøkere

Post by Ole Christian »

Snøhvit wrote: Ser at denne tråden har dødd litt ut, men det er tydeligvis i dette forumet det er flest metallsøkere etter min oppfatning. Har også hørt om nmf, men har ikke meldt meg inn, da det er litt prinsipielt å ikke betale for tjenester på nett.
Nei, Flest metallsøkere finner du på nmf forumet, med over 56000 innlegg i over 5600 emner. I Januar har forumet hatt 61 nye emner og 406 nye innlegg. (samt 39000 sidevisninger)

Nmf koster deg 250 kroner i året. Mindre enn en dårlig utekveld med andre ord.

Nmf jobber for å sikre metallsøkerenes kår i Norge. Du skjønner det er faktisk ingen selvfølgelighet at du får gå rundt som du vil neste år.

Det kommer garantert restriksjoner mtp metallsøk i Norge, flere fylker utarbeider nå lokale "retningslinjer" Disse vil således danne grunnlaget for riksantikvarens innstilling til ny lovhjemmel. Så det er jo noe å tenke på neste gang du "ikke" får lov til å søke der du ville.

Vi er stadig i kontakt med politikere, riksantikvar og fylkesarkeologer.

Du må gjerne nyte godt av arbeidet vi gjør, det er faktisk helt greit.

Rent prinsipielt er jeg motstander av å hjelpe folk, som ikke vil hjelpe seg selv, men jeg har nå innsett at det ikke går helt...
Snøhvit
Posts: 61
Joined: 31 Oct 2011 09:42

Re: Metallsøkere

Post by Snøhvit »

Senk nå skuldrene dine. Det var en helt fersk gutt uten noe erfaring som snakket. Jeg har vært en ganske aktiv person i NMF forumet en god stund nå og er svært fornøyd med alt som skjer der.

Til mitt forsvar så hadde jeg ikke hørt om NMF før i denne tråden. Forumet var lukket, så det gikk heller ikke an å smugtitte.

Det går heller ikke an å slette tråder her, så det som står skrevet kan man ikke gjøre noe med. Jeg hadde egentlig glemt denne tråden og det som står skrevet her. Litt fordi jeg nå bare er på forumet til NMF, litt også fordi jeg skjemmes litt over hva jeg har skrevet her da jeg ikke visste bedre.

Det hadde vært svært gunstig for metallsøkermiljøet og nybegynnere om informasjon som dette f.eks ble utlevert samtidig med detektoren man kjøpte. Lag noen flyers og gi til Dag og Severin som de kan dele ut til slike "ferske gutter" som ikke vet bedre :-)
foffosilda
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2012 16:24

Re: Metallsøkere

Post by foffosilda »

xp deus er vel den beste,,alle skal jo ha den
foffosilda
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2012 16:24

Re: Metallsøkere

Post by foffosilda »

fisher wrote:
11.jpg
Har akkurat startet opp med metallsøker.Frosten begynner å slippe taket her nå.Så etter mine ca 3 første timer med F2 er dette resultatet.Alle disse myntene ble funnet i en gammel låvemur.
fine mynter dette her,,,den sølvmynten er nok verdtlitt også
foffosilda
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2012 16:24

Re: Metallsøkere

Post by foffosilda »

Huskdet er grupper på facebook,, metalldetektor i Norge
foffosilda
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2012 16:24

Re: Metallsøkere

Post by foffosilda »

alle vil ha xp deus..går for å være den beste på markedet,,for mynt og sølv og smukker hvertfall..jeg har Fisher f5 og er fornøyd..den koster litt over 4 tusen.. finni 24 sølvmynter så langdt i år..meld dere inn i gruppa på face..heter metallsøking i Norge eller noe..masse kunskap der..
:cry:
Bombasa
Posts: 48
Joined: 14 Feb 2011 23:52

Re: Metallsøkere

Post by Bombasa »

Er på utkikk etter en brukt metalldetektor hvis noen her har oppgradert til en bedre modell og den gamle bare står å støver ned. :)
Har et budsjett på noen tusenlapper.

Send PM!
Henry G
Posts: 14
Joined: 04 Sep 2011 13:39

Re: Metallsøkere

Post by Henry G »

Jeg kjøpte en avansert metallsøker i 2008 - en Minelab Explorer 2 - brukt i 2-3 timer. Har rett og slett aldri tid til å bruke den og vurderer å selge den om noen er interessert. http://www.youtube.com/watch?v=8BDGJ428zcs
Bombasa
Posts: 48
Joined: 14 Feb 2011 23:52

Re: Metallsøkere

Post by Bombasa »

Har fått klora til meg en F4 fra facebooksiden metalldetektor norge! :D
Post Reply

Return to “Metallsøking”