Selge frimerker

Filateli
Post Reply
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Selge frimerker

Post by Flash »

Har noen forholdsvis dyre objekter liggende (5.000+). Hvor selges disse best i dag? Er Germeten fortsatt av de gode og hvor mye provisjon tar de?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Selge frimerker

Post by Myge »

Sjekk på Skanfil også, du vil ikke angre på det :)
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Selge frimerker

Post by tho »

Jeg tror Skanfil er best.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Selge frimerker

Post by Flash »

Ingen som vet noe om Germeten?
Posthornet
Posts: 416
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Selge frimerker

Post by Posthornet »

Je kjøpte en del fra Germeten og har bare godt å si om han. Etter at jeg flyttet til Sverige har det blitt mer og mer Skanfil og det på grunn av den billige frakt og bare 5% bruktmoms i tillegg til de 20% som man betaler i Norge. Greie folk både Germeten og folket i Sarpsborg som jeg har hatt kontakt med. Jeg har aldri solgt noe gjennom disse firma, bare kjøpt.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Selge frimerker

Post by Olav K »

Jeg solgte frimerker gjennom Germeten på 1990-tallet og følte at jeg ble lurt. Jeg hadde en rimelig komplett Englandssamling (mange dyre merker) og komplett utplating av nr. 2. Han anbefalte å selge alt samlet - ikke å stykke opp. Jeg var uerfaren og stolte på ham som "den fremste" av frimerkehandlerne den gang. Jeg reagerte på lavt utrop, og fikk jekket det opp et lite hakk, men "vi må ha et lavt utrop for at folk skal begynne å by" sa han. Det ble solgt, til utrop, et tap på bortimot 100.000. Siden har jeg ikke villet ta i Germetens gesjeft.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Selge frimerker

Post by Flash »

Ikke bra, da bør jeg nok ligge unna Germeten. Som Posthornet har jeg kun erfaring å kjøpe derfra og det har gått knirkefritt. Men opplevelsen din ved salg frister ikke. Firmaene tar seg jo også godt betalt for (bjørne)tjenestene, 1/3 av kjøpesum er vel normalen nå (20% + 20%), bortsett fra Numisma.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Selge frimerker

Post by Kjetil Kvist »

En annen metode er å ta gode scans, liste opp hva du har og kontakte diverse større handlere med forespørsel om hva de kan gi. Det er ikke sikkert det er gode tilbud å hente på den måten, og kanskje er auksjon det rette. Frimerker er ikke hva det engang var, og hver gang jeg leser resultatlister over det som var dyrt da jeg var ung, og som jeg ønsket meg, så ser jeg at det krone for krone er billigere idag.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Post Reply

Return to “Frimerker”