Verdivurdering/Salg av frimerker.

Filateli
Post Reply
Boris666
Posts: 2
Joined: 03 Nov 2015 18:29

Verdivurdering/Salg av frimerker.

Post by Boris666 »

Hei!!

Jeg har hatt noen frimerker liggendes i mange år og tenkte endelig å bli kvitt dem ettersom jeg skal flytte. Jeg har aldri fått noen til å se på dem og jeg har ikke gjort noe med dem på åresvis!
Dem jeg har i en perm fikk jeg fra min bestefar for vel 20 år siden, han hadde det liggendes i en gammel tre-eske og jeg sorterte dem og la dem i permen dem er i nå. Dem andre som er i mappen er fra en samling man kjøpte i kiosken hver uke når jeg bodde i Spania når jeg var barn/ungdom. Jeg har også noen løse liggendes i konvolutter.
Jeg ville legge ved bilder, men jeg fikk det ikke til, så jeg la dem ut her:
https://flic.kr/s/aHsko32PKy
Kanskje noen klarer å se om det er noe mulig verdi i dette eller ikke. Hva er mulig verdi på dette samlet? Eller er det verdiløst og kan jeg like godt bare kaste det? Noen her som er interessert i å kjøpe dette?
Burde jeg kanskje få noen til å se på dem? I så fall, er det noe sted på Sørlandet jeg kan få gjort dette?

Med vennlig hilsen

Boris Danielsen
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Verdivurdering/Salg av frimerker.

Post by hertervig »

Ser i farten ingenting som skulle indikere merker med enkeltverdi over kr. 10,-. Noen kan sikkert være villige til å gi mellom 50 og 100 kroner for det hele som en lot, Det må i så fall sendes uten plast ellers blir det for mye i porto. Passer på Facebook, der kan du ha det hele i boks i løpet av et par tre dager. Litt mye bæ kanskje, men du kan jo ikke akkurat kaste det heller.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Verdivurdering/Salg av frimerker.

Post by Olav K »

Tubfrim er også et alternativ - da gjør man i all fall en god gjerning.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Verdivurdering/Salg av frimerker.

Post by tho »

Det er et forum for frimerkesamlere her:

http://www.frankering.com/

Der får du vite om det er noen verdi og eventuelle tips for salg.
Boris666
Posts: 2
Joined: 03 Nov 2015 18:29

Re: Verdivurdering/Salg av frimerker.

Post by Boris666 »

hertervig wrote:Ser i farten ingenting som skulle indikere merker med enkeltverdi over kr. 10,-. Noen kan sikkert være villige til å gi mellom 50 og 100 kroner for det hele som en lot, Det må i så fall sendes uten plast ellers blir det for mye i porto. Passer på Facebook, der kan du ha det hele i boks i løpet av et par tre dager. Litt mye bæ kanskje, men du kan jo ikke akkurat kaste det heller.
Takk for svar! Regnet nesten med at det ikke var noe særlig verdi i dette.
Post Reply

Return to “Frimerker”