1 skilling 1771

Bilder og informasjon om feilpreg og varianter av mynt og seddel

Moderator: vestmar

Post Reply
Renaprg
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2015 08:26

1 skilling 1771

Post by Renaprg »

Dersom det er andre enn meg som har interesse for 1771-skillingen, har jeg laget en oppstilling av de 862 variantene som jeg er kjent med og lagt ut på nettet. Kan også være noe for dem som ønsker en mer detaljert kronologisk gjennomgang enn den man leser om i litteraturen.

http://1771skilling.com/

Hører selvsagt veldig gjerne fra dere som har varianter jeg enda ikke har kommet over! :D
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: 1 skilling 1771

Post by tho »

Det er rett og slett et imponerende stykke arbeide :mrgreen:
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: 1 skilling 1771

Post by arnetech »

ja denne siden vil bli flittig brukt. kommer til å ta kontakt ang mine typer. tusen takk for flott side
Live long & prosper
pete
Posts: 16
Joined: 22 Apr 2009 22:19

Re: 1 skilling 1771

Post by pete »

Utrolig side med varianter! Denne mynten er spesiell på mange måter, f.eks både antall varianter og antall 7''tall (tidenes lykkemynt?)
Renaprg
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2015 08:26

Re: 1 skilling 1771

Post by Renaprg »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :wink: Ta gjerne kontakt både med spørsmål, tilbakemeldinger eller rettelser. Det fine med slike oversikter er jo at de er dynamiske og enkelt kan oppdateres når nye eksemplarer dukker opp. Fremdeles mangler jeg nok mer enn 50 reverser, 50 averser og sikkert mer enn et hundretalls varianter, dersom vi legger Frank Pedersens beregnede stempelantall til grunn.

For de som også benytter Peter Poulsens hjemmeside som kilde, kan jeg sende et regneark med stempeloversettelser :idea:
Post Reply

Return to “Feilpreg og varianter”